2 Haziran 2015 Salı

Yaprak sarma(k)

Yaprak sariyorum. Mecburiyetten yalniz sariyorum. Aslina bakilirsa yaprak sarmak akillara zarar bir istir. Ve mutlaka komsuyla, arkadasla sarilmalidir. Evrensel kizkardeslik muhabbetlerine biraz mesafeliyim aslinda. Ama yaprak sarmak bir kizkardeslik bildirgesidir smile ifade simgesi Gecen yil Kemeralti'nda Girit Lokantasi'nda yaprak saran kadinlar gördüm. Hem de üstüste bir kac gün. Kabak cicegi de doldurdular tepsi tepsi. Hep bir arada. Hep sohbet ederek. Sarma öyle sarilir.
Bi sey daha... Bu dolma Türk'tür veya Yunan'dir cekismesini de sevmem ben. Bana kalirsa yaprak sarmasi biri Yunanli, digeri Türk iki komsu kadinin icadidir. Biri evinden pirinc getirmistir. Digerinin bahcesinde asma vardir. Zeytinyagi dereler gibi akmaktadir zaten. Illa ki birlikte sarmislardir. Dünya ahvalinden, cocuklardan, bahcelerden konusmuslardir. Belki is biraz büyümüstür de Musevi, Ermeni komsu kadinlar da yetismistir yardima. Kimse senin benim dememistir. Herkes biraz götürmüstür kendi evine, kendi mutfagina. Evet böyle olmustur. Ben böyle oldugunu hayal etmeyi severim.
Simdi ama mola sonu, yaprak sarmaya devam.... Vaktin varsa sen de gel, bitiriverelim su isi bir avazda. Sonra cay yaparim ben sana. Cocuklardan, bahcelerden, dünyadan bahsederiz.

(Yapragi 23.Nisan'da sarmis, bu yaziyi ayni gün iki yaprak arasinda FB'da yayinlamistim.)

3 yorum:

Handan dedi ki...

Bizim oralarda da lahana sarması için 10 kişi yapıp bir kişi yiyecek denir:-) Ki ben o bir kişiyi koca tencereyi gidip gelip bir akşamda bitirerek çok güzel yapabiliyorum:-) Hiç sarmadım daha ha:-)

Bence de senin dediğin gibi olmuştur:-) Peki Şimdi Nereye filmini izlemiş miydin, onu hatırladım kadınların birlikte olduklarını gözümde canlandırınca:-)

hindiba dedi ki...

Yok Handancim, izlememistim. Benim film izleyebilme ve iyi film bulabilme becerim sifir. Iste böyle sizden bir iki tiyo alinca iyi oluyor. Bunun konusunu okudum örnegin, sevdim, bi boslukta izlemek isterim.

Handan dedi ki...

Ben çok sevmiştim, eminim sen de çok seversin:-)